
Vraňany są typową stacją węzłową na magistrali (w tym przypadku Praga – Děčín), zmodernizowaną na przełomie wieków, gdzie perony pod budynkiem stacyjnym są wąskie i niskie, a przelotowe pociągi zatrzymują się przy peronie drugim o kolizyjnym dojściu, ktore jednakowoż nie przeszkadza nic a nic, bo peron pierwszy służy takim oto knypkowatym pojazdom nie wykonującym żadnych ruchów podczas zatrzymania pociągu pasażerskiego na torze głównym. Zazwyczaj to motorak oczekuje na skomunikowanie. Miejsce jego postoju jest możliwie najdogodniejsze – zarówno dla pasażerów przychodzących „z miasta”, jak i z sąsiednich peronów (po prawej widoczny jest fragment wyjścia z podziemnego dojścia do szerokiego i wysokiego peronu trzeciego, leżącego przy torze głównym dla przeciwnego kierunku jazdy; drogi dojścia proszę porównać z polskimi stacjami poddanymi przebudowie w ostatnich latach). Obecnie taki standard modernizacji nie jest już stosowany, gdyż uznano że istnienie niskich peronów stanowi barierę dla osób o ograniczonej mobilności.
Tytułowy pojazd wykona 3-kilometrowy kurs relacji Vraňany – Lužec nad Vltavou. 27.09.2011
Reply