
Oto, proszę szanownych państwa, widok na stację Skovice w całej jej okazałości. Stacja jest położona pośrodku niczego. Że odbywają się tu krzyżowania motoraków – to można wyczytać z rozkładu jazdy. Ale że zaznaczana na mapach ok. 3-kilometrowa odnoga do miejscowości Vrdy jest wciąż czynna w ruchu towarowym, a zatem prezentowane właśnie Skovice, ze swoimi urządzeniami kluczowymi, pozbawione semaforów oraz jakiejkolwiek obsługi (klucze przywozi obsługa pociągów), są stacją węzłową – to było dla mnie zaskoczeniem niemałym. 810 635-3 jako poc. 15919 rel. Čáslav – Třemošnice wjechał na tor boczny, gdzie będzie oczekiwał na krzyżowanie z kursem relacji przeciwnej. Taka sytuacja ma miejsce dwukrotnie w ciągu doby roboczej (przy ruchu w ilości 11 par) i można by ją wspaniale sfotografować z pasmem Gór Żelaznych w tle, u podnóża których leżą końcowe Třemošnice, gdyby fotograf nie miał zamiaru wsiadać w któryś z krzyżujących motoraków. 20.06.2012
Reply