Ne vstopaj

Bardziej poglądowe foto na dworzec główny w stolicy Słowenii. Architektura wiat peronowych nie powala (swoją drogą bardzo podobna do Sarajewa), a układ dworca przypomina Kraków Główny, gdzie dojście do zabytkowego budynku, stojącego z dala od peronów, możliwe jest tunelem ala lata 80-te i następnie długaśnym zadaszonym peronem. Może to i kiedyś była oznaka nowoczesności, ale z dzisiejszego punktu widzenia taka organizacja dojść na perony jest bardzo niefunkcjonalna. Zwłaszcza gdy pomyślimy o tym, że dworzec zbudowano w „kompaktowym” stylu austrowęgierskim. Jeśli zaś chodzi o tabor – znakiem rozpoznawczym słoweńskich kolei są takie oto pomazane elektryczne Desira w wersji dwu- lub trzyczłonowej, obsługujące zazwyczaj pociągi osobowe. 16.08.2015

Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *