
W 2013 roku po 10 latach budowy oddano do użytku prawie 4-kilometrowy tunel pod ścisłym centrum Lipska. Inwestycja ta znacznie uporządkowała ruch podmiejski w aglomeracji i umożliwiła rozwój siatki połączeń S-bahn Mitteldeutschland – systemu skupionego wokół Lipska i Halle, co z polskiego punktu widzenia jest interesujące o tyle, że oba miasta rozbudowały wspólną sieć połączeń, opartą o wspólny związek komunikacyjny, mimo że leżą w różnych landach. To coś jakby stworzyć wspólną kolej aglomeracyjną dla GOP-u i Krakowa. Samą zaś budowlę można by przyrównać do wydrążenia głębokiego tunelu z Wrocławia Świebodzkiego przez Rynek i dalej gdzieś w okolice Wrocławia Głównego, czyli zupełne science fiction. Chociaż z drugiej strony w Łodzi jakaś tam średnica powstaje…
Na foto na przystanku Leipzig Wilhelm-Leuschner-Platz, który moim zdaniem prezentuje się najatrakcyjniej za sprawą udawanych luksferów, załapał się Chomik linii S4 do Wurzen. 2016-04-30
Reply