Strategiczna mijanka

Žalhostice są jedyną stacją, leżącą dokładnie pośrodku 8-kilometrowego odcinka Lovosice – Litoměřice horní nádraží, umożliwiającą utrzymanie pomiędzy tymi stacjami w godzinach szczytu częstotliwości kursów rzędu 20 minut. Tak wysoki interwał wynika z chęci zapewnienia w Lovosicich dogodnych przesiadek w obu kierunkach (do Pragi i do Ústí nad Labem). Łącznie z węzłowych lecz małych Lovosic, leżących na magistrali Praga – Ústí n. L. – Drezno, do powiatowych Litoměřic kursuje 36 par motoraków w (D) i 27 w (C). W taki właśnie sposób otwiera się w Czechach na kolej miasta mające pecha leżeć kilka kilometrów od głównej linii. Z dolnośląskich przykładów możnaby to przyrównać do kolejowego skomunikowania Świdnicy, Ząbkowic Śl. czy Kamiennej Góry z większymi miastami regionu.

814.023 wykonuje kurs 6159 Lovosice – Litoměřice horní nádraží, a 814.171 jedzie jako pociąg 6104 relacji Česká Lípa hl.n. – Postoloprty. 16.03.2013

Opublikowano

Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *