Pociąg pospieszny 1224 relacji Praha Masarykovo nádraží – Rakovník prowadzony lokomotywą o imieniu Edward zatrzymuje się na przystanku Kačice mijając budynek tutejszego posterunku blokowego. Z dzisiejszego punktu widzenia dzielenie 7-kilometrowego szlaku na dwa odstępy na linii znaczenia, w najlepszym wypadku, regionalnego, jest nieco dyskusyjne. Historycznie jednak ta jednotorowa, niezelektryfikowana trasa stanowiła główne połączenie Pragi z górniczą (odkrywki węgla brunatnego) okolicą Chomutova. Po przerzuceniu rychlików na zelektryfikowane magistrale, zahaczające o trochę więcej dużych miast (Ústí nad Labem, Teplice, Most) główny ruch na trasie 120 skierowano do Rakovníka (5-kierunkowy węzeł, 17 tys. mieszkańców; mowa o rychlikach kursujących przez cały dzień co 2 godziny) i wprowadzono skomunikowane w Lužnej u Rakovníka połączenia do Chomutova (także co 2 godziny, z przesiadką na każdy rychlik). Najwyraźniej nie cieszyły się one zbyt dużym zainteresowaniem, bo do dziś z dwugodzinnego taktu pozostały zaledwie cztery pary skomunikowanych motoraków, kursujących w relacji Lužná u Rakovníka – Chomutov – Jirkov. 30.03.2014
Hláska Kačice
Opublikowano
Reply