
Chemnitz, Bahnhofstraße. Na lewo Politechnika, na prawo dworzec główny a pośrodku dwa zestawy Tatr: potrójniak 521+522+761 oraz zestaw podwójny 513+514. Internety twierdzą, że eksploatowano wówczas w Chemnitz 11 składów produkcji czechosłowackiej (w tym trzy potrójniaki). To niewiele, porównując te dane z częstotliwością spotykania T3D-M w terenie – udało mi się zupełnie na chybił-trafił złapać połowę ilostanu. Sprawę ułatwiał jednakże fakt, że te 11 wysokopodłogowych składów wraz ze wspominanymi wcześniej 24 Variobahnami tworzy flotę raptem 35 liniowych pociągów tramwajowych obsługujących tutejszą sieć. Wracając do tutejszych wagonów T3D warto zwrócić uwagę, że zmiana linii dachu wcale nie stanowiła największego „gwałtu” na tych pojazdach, bo wagon 514 jeszcze przypomina T3. Efekt wizualny najbardziej psuje taki drobny szczegół jak osłona przedniego sprzęgu. 2009-09-08
Reply