Do kompletu prezentuję jeszcze wnętrze debreczyńskiego CAF-a, urządzone moim zdaniem bardzo funkcjonalnie i mogące służyć za wzór dla tramwajów o analogicznej budowie. Konstrukcja wózków umożliwiła umieszczenie aż 16 siedzeń nad każdym z nich, przy czym nad wózkami napędnymi tylko środkowe krzesła są podniesione; do skrajnych istnieje dostęp z niskiej podłogi. W związku z dużą liczbą miejsc siedzących w członach nieparzystych, w segmentach wiszących (parzystych) można było ograniczyć ich liczbę i zorganizować obszerną wózkownię (a nawet dwie, gdyż wnętrze tramwaju jest symetryczne w osi podłużnej). Inna sprawa, że parkowanie wózków naprzeciwko wejścia jest w Debreczynie niewskazane z powodu wykorzystywania na niektórych przystankach lewych drzwi. Warto także zwrócić uwagę na wygodną poręcz na środku każdego przedsionka. Polskim akcentem są kasowniki (a może i cały system informacji pasażerskiej – nie zwróciłem uwagi) produkcji R&G z Mielca. 20.06.2014
Wzorcowe wnętrze
Opublikowano
Reply